DERS PLANI
| |
Bölüm 1
| |
OKUL
|
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
|
ÖĞRETMEN
|
YASEMİN İSPAHA – NAGİHAN CERİT
|
DERS
|
FEN VE TEKNOLOJİ
|
SINIF
|
6
|
ÖĞRETİM YÖNTEMİ
|
ANLATIM, GÖSTERİP YAPTIRMA
DENEY, ÖRNEK OLAY
SORU-CEVAP
|
ÜNİTE
|
IŞIK VE SES/ FİZİKSEL OLAYLAR
|
KONU/KAVRAMLAR
|
Düzgün yansıma, dağınık yansıma, gelen ışın, yansıyan ışın, normal ve yüzeyin normali arasındaki ilişki
|
SÜRE
|
6 DERS SAATİ
|
Bölüm 2
| |
KAZANIMLAR
|
6.4.1.1. Işığın düzgün ve pürüzlü yüzeylerdeki yansımalarını gözlemler ve ışınlar çizerek gösterir.
6.4.1.2. ışığın yansımasında gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
ARAÇLAR
|
Powerpoint sunusu, deney için kullanılacak malzemeler, video
|
Bölüm 3
| |
HAYAL ET
|
Ø okulda ders anında konu ile ilgili geçen kavramların üzerinde araştırma yapmaları istenir.
Ø Öğrenciler evde veya okulda www.understand.blogspot.com sitesine girerek öğretmenin çektiği ya da hazır olarak indirilmiş örnek ders videolarını izlerler.
|
ARAŞTIR
|
Öğrencilerden ışığın yansımasında geçen kavramları belirlemeleri ve araştırmaları istenir.
|
HARİTALA
|
· Gösteri (demostrasyon) yöntemini izleyerek zihin haritası oluştururlar.
· Yaparak yaşayarak etkinliklere katılacaklarındanöğrenme halkası oluştururlar.
|
YANSIT
|
Etkinlik için takımlara uygun ortam hazırlanır. Öğrenciler öğretmen rehberliğinde etkinliği yapmaları ve elde ettikleri bilgilerden yararlanarak Çalışma Kitabındaki Etkinlikleri tamamlamaları istenir.
|
SOR VE İŞBİRLİĞİ YAP
|
Konu ile ilgili gerekli bilgiler işlendikten sonra ders kitabındaki etkinlikleri arkadaşlarıyla beraber işbirliği kurarak yapmalarını ister.
|
YAP
|
- Öğrenciler ilk iki dersin ışığında elde ettikleri bilgileri beyin fırtınası oluşturarak ışığın yansıması kavramlarını tartışırlar.
- Konu ile ilgili günlük hayattan örnek bulmaları ve derste paylaşmaları istenir.
|
YANSIT
|
Bulunan örnekler sınıfın da katılımıyla paylaşılır ve tartışılır.
|
GÖSTER
|
Ders performansı, fen laboratuvarında, gerçek ortamda(sınıf ortamı, okul panosu),
|
DEĞERLENDİRME
|
* Araştırma becerileri * Yansıtma becerileri * Haritalama becerileri * Üretme becerileri * Paylaşma becerileri * Yansıtma becerileri * Sunum Becerileri * Takım Çalışması * Ürün Geliştirme ve yaratıcılık * Teknoloji Kullanımı
|
15 Ekim 2014 Çarşamba
ders planı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder