15 Ekim 2014 Çarşamba

ders planı

DERS PLANI
Bölüm 1
OKUL
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖĞRETMEN

YASEMİN İSPAHA – NAGİHAN CERİT

DERS
FEN VE TEKNOLOJİ
SINIF
 6
ÖĞRETİM YÖNTEMİ

ANLATIM, GÖSTERİP YAPTIRMA
DENEY, ÖRNEK OLAY
SORU-CEVAP


ÜNİTE
IŞIK VE SES/ FİZİKSEL OLAYLAR
KONU/KAVRAMLAR
Düzgün yansıma, dağınık yansıma, gelen ışın, yansıyan ışın, normal ve yüzeyin normali arasındaki ilişki

SÜRE
6 DERS SAATİ
Bölüm 2
KAZANIMLAR
6.4.1.1. Işığın düzgün ve pürüzlü yüzeylerdeki yansımalarını gözlemler ve ışınlar çizerek gösterir.
6.4.1.2. ışığın yansımasında gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali arasındaki ilişkiyi açıklar.

ARAÇLAR
Powerpoint sunusu, deney için kullanılacak malzemeler, video

Bölüm 3
HAYAL ET

Ø okulda ders anında konu ile ilgili geçen kavramların üzerinde araştırma yapmaları istenir.
Ø Öğrenciler evde veya okulda www.understand.blogspot.com sitesine girerek öğretmenin çektiği ya da hazır olarak indirilmiş örnek ders videolarını izlerler.
ARAŞTIR
Öğrencilerden ışığın yansımasında geçen kavramları belirlemeleri ve araştırmaları istenir.

HARİTALA

·       Gösteri (demostrasyon) yöntemini izleyerek zihin haritası oluştururlar.
·       Yaparak yaşayarak etkinliklere katılacaklarındanöğrenme halkası oluştururlar.

YANSIT

Etkinlik için takımlara uygun ortam hazırlanır. Öğrenciler öğretmen rehberliğinde etkinliği yapmaları ve elde ettikleri bilgilerden yararlanarak Çalışma Kitabındaki Etkinlikleri tamamlamaları istenir.

SOR VE İŞBİRLİĞİ YAP

Konu ile ilgili gerekli bilgiler işlendikten sonra ders kitabındaki etkinlikleri arkadaşlarıyla beraber işbirliği kurarak yapmalarını ister.


YAP

- Öğrenciler ilk iki dersin ışığında elde ettikleri bilgileri beyin fırtınası oluşturarak ışığın yansıması kavramlarını tartışırlar.
- Konu ile ilgili günlük hayattan örnek bulmaları ve derste paylaşmaları istenir.

YANSIT
Bulunan örnekler sınıfın da katılımıyla paylaşılır ve tartışılır.
GÖSTER
Ders performansı, fen laboratuvarında, gerçek ortamda(sınıf ortamı, okul panosu),
DEĞERLENDİRME

* Araştırma becerileri * Yansıtma becerileri * Haritalama becerileri * Üretme becerileri * Paylaşma becerileri * Yansıtma becerileri * Sunum Becerileri * Takım Çalışması * Ürün Geliştirme ve yaratıcılık * Teknoloji Kullanımı





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder